НВК "Чаплинська школа-гімназія"
Фурман Т. І. - вчитель початкових класів
вищої категорії
вчитель-методист
Свято зустрічі майбутніх першокласників
у НВК "Чаплинська школа-гімназія"

Мета: Допомогти дитині ознайомитися зі школою, з новою роллю учня, ким незабаром вона стане; пристосуватися до нової ситуації, познайомитися з людьми та предметами оточуючого їх шкільного світу, розвивати інтерес до навчання;  задовольнити дитячу природну цікавість; виховувати любов і повагу до школи, вчителів.
ХІД СВЯТА
Ведучий:Всім! Всім! Всім!
Добрий день, дорогі діти!
Доброго дня і вам, дорослі!
Ми дуже раді бачити вас!
Вчителі:
1. Починаємо  наше свято
Зустріч з дітками дитсадка
Вперше ви прийшли з батьками
Познайомитися з нами.
2. Щиросердно вітаємо вас в нашій школі НВК "Чаплинська школа-гімназія".
Вісімдесят років вона гостинно відчиняє двері для учнів, учителів, батьків та гостей.
Кожного року поріг нашої школи переступають більше, ніж шістдесят першокласників. І ось сьогодні ми зустрічаємо вас.
3. Ми вам дуже-дуже раді
Всіх запрошуємо вас
Олі, Петі, Тані, Наді
Всіх вас приймуть в перший клас.
3. Школу ми любимо.
З цього й почнемо.
 Розповідь про нашу країну,
Де дружно живемо.
Школа наша - маленька країна.
Росте і мужніє в ній кожна дитина.
Тут учні знаходять для серця відраду.
Знання і підтримку.
 Ще й добру пораду.
4. Ви не бійтесь, не сумуйте:
Все тут нове, все чуже.
В школі вас ніхто не скривдить.
Ми вас любимо уже.
5. Тож, радійте друзі з нами,
Що весело нині у нас.
Бо сьогодні ви прийшли
Попроситись в перший клас!
6. Ви поки що дошкільнята
І ходите в дитсадок.
А тепер прийшов ваш час -
Зустрічає школа вас!

Дзвенить дзвіночок.
Дзінь! Дзелень! Сміється сонце.
Збудився день, кличе дзвіночок.
Дінді-дінді, вам наказ:
Не спізніться в перший клас!
( Дзвенить дзвінок)
Вчитель:
Ось дзвінок сигнал подав,
До знайомства час настав.
Добрий день, наша малеча!
Хочу вам сказать, доречі,
Що дуже ми чекали вас
Щоб прийняти в перший клас.
Вчителі (почерзі): Бачимо, діти, у вас чудовий, веселий  і піднесений настрій. А хочете, ми зараз спробуємо відгадати, чому ви так радієте? Якщо ми відгадаємо, то ви плесніть у долоньки.
- Ви радієте так тому що ви такі нарядні і красиві?
- Може у вас сьогодні день народження?
- Мабуть, ви раді своєму новенькому рюкзаку чи сумочці?
- А, я наздогадалась, можливо, ви радієте новорічним подарункам, які ви отримали від своїх рідних та Діда Мороза?
- А може ваші батьки виграли багато грошей?
- Ні! Ні! Це ви радієте, що вперше прийшли до школи! Відгадала? Поплескайте, діти, в долоньки.
- Вітаю вас із сьогоднішнім святом! Сьогодні ви вступаєте у нашу дружну шкільну родину. Тут ви знайдете багато друзів. А найцікавіше те, що ми будемо мандрувати Країною Знань, яка відкриє вам багато таємниць. Дорогою нас можуть чекати небезпеки, труднощі, але ми їх обов'язково подолаємо.
Гра "Знайомство"
- Але спочатку нам потрібно познайомитись.
-  Мене звуть ...
- Назвіть тепер і ви кожен своє ім'я голосно.
- Ви почули? Ні, і я не по чула.
- А тепер промовте своє ім'я пошепки. Почули? Ні!.
- Так як же нам познайомитись?
- Ну добре, я знаю ще один спосіб знайомства. Тому пропоную познайомитись так: Всі дівчатка в залі помахають ручками.  Почали. Я бачу. Молодці, дівчатка, які ви тільки гарні!
А хлопчики заплескають у долоньки і крикнуть: Ура!  Готові? Почали.
- Встаньте, хто любить цукерки. Бачу, бачу...
- А хто хоче ходити до школи, тому пропоную всім відправитися в Країну Знань. А тільки знайте, що потрапити сьогодні до неї можуть тільки ті діти, у кого буде гарний настрій. Тож, усміхніться і ми з вами відправимося у подорож. Я думаю, що вона буде корисною і цікавою.
- Діти, а ви знаєте, що таке "школа"?
- Послухайте вірш«Наша школа»
Вірш «Наша школа»
В світі є багато шкіл - гарних, старих, нових,
та найкраща – це моя "Чаплинська гімназія-школа".
В ній гарні класи, коридори, комп'ютери, таблиці,
море зелені, вазонів, меблі і полиці.

Тут і будні, тут і свято, виставки, уроки,
Тут ми робимо нові до науки кроки.
Поруч вчителька хороша у всьому допоможе,
Нас помирить, нам підкаже щось добре і гоже.
Є за що любити школу: за великий, дружний клас
За уроки, за перерви, що завжди чекають нас.
Вчитель:  Діти, а чи знаєте ви чому вчать у школі? Давайте перевіримо. Пограємося в гру«Так - ні»
Гра «Так - ні» (чого вчать у школі: читати , писати, битися…  малювати, сваритися, дружити, дадавати,  віднімати, ліпити, відповідати на запитання,  погані слова вживати... )
- Діти,  по вашому настрою видно, що ви всі з нетерпінням чекаєте 1 вересня, щоб стати дорослими і  піти в школу. Але я знаю одного хлопчика, який зовсім не розумів, для чого треба ходити до школи? Відгадайте, хто це?
Загадка.
З Букварем крокує в школу
Дерев'яний  хлопчуган.
Потрапляє замість школи
У цирковий балаган.
А як зветься сам хлопчисько?
От підказка, друзі, вам:
Його дівчинка Мальвіна
Називала...
(Буратіно)
Буратіно. Ой! Ой! Хто тут мене згадує? Як тут багато хлопчиків і дівчаток! Сьогодні я продав свою Азбуку і за ці гроші купив квиток до театру. Я не хочу вчитися в школі, але мені жаль тата Карло. Не розумію, нащо йому потрібно, щоб я ходив до школи. Можна і так прожити! 
 Мальвіна: Діти, поясніть Буратіно для чого потрібна школа.
 В школі затишно, чудово,
Тиша, праця, навчання.
Найпотрібніші основи,
Головних наук знання.

Коридорами без звуку
Неповторна без прикрас.
Ходить панночка наука
І заходить в кожен клас.

Всім дарує так старанно
Дуже цінні відкриття,
Щоб людина бездоганно
Сміло входила в життя.

І знову дзвоник весело лунає,
І знову галас, пустощі та крик,
Ідуть уроки, тут ідуть уроки,
І так щодня, і так із року в рік.
Інсценізація «Йду до школи»
(Червона Шапочка і Вовк )
Ч
ервона Шапочка. - Іду до своєї бабусі в гості. Ще кілька днів і зовсім часу у мене не буде!
В
овк. –О! Червона Шапочка йде. Зараз я нею поласую.
Доброго дня тобі, мила дівчинко! Куди це ти так поспішаєш?
Ч
ервона Шапочка. Ой вовче, а ти ніби не знаєш куди я поспішаю! Звичайно, до своєї бабусі. Я їй несу…у  мене для неї дуже хороша новина.
В
овк.– Звичайно, ти їй пиріжки несеш.
Ч
ервона Шапочка. От і не вгадав. Я їй несу дуже хороша новину і ти ніколи не відгадаєш, яку!
 В
овк.  Мабуть, мама купила тобі нову шапочку або нову ляльку.
Ч
ервона Шапочка. – А от і не вгадав! Мені мама купила портфель.
В
овк. – Портфель? А з чим його їдять? Він дуже смачний? Дай попробувати! Я такий голодний!
Ч
ервона Шапочка. – Ох і відсталий ти , вовче! Як можна не знати , що таке портфель! Думай, вовче, думай!
В
овк. (думає) – Може, це…
Ч
ервона Шапочка. –Діти, допоможіть вовкові.
В
овк. –А для чого він тобі?
Ч
ервона Шапочка. – Я до школи вже йду.
В
овк. Чого до тієї школи ходити?
Ч
ервона Шапочка. Як чого? Вчитися! Хіба ти все, вовче, знаєш?
В
овк. – Так-так, я знаю все. Треба швидко бігати, щоб зайців наздогнати, курочку вкрасти…
(
Входять Котик, Песик та учні)
В
овк. –А ви, що теж до школи ходите?
Читання віршів учнями
1 учень. Котик песику сказав: — Завтра в школу йдемо, "м’яв!"
2 учень. Нащо б грамоти я вчився, Коли песиком вродився?.
1 учень — В нас програма є своя: В тебе — «гав!», А «мяу!» — моя.
 Вчитися мишей ловити, хвостиком своїм крутити, Спинку гарно вигинати, муркотіти, добре спати.
3учень:  Наша праця — це навчання, малювання і читання,
Додавання,  віднімання... Це — терпіння і старання.
4 учень: Може, більше всіх дитина, Ця малесенька людина.
 Вище всіх стоїть дитинка, Бога нашого частинка!
5 учень: Хочем вміти всі писати, рахувати й малювати,
І читати, вирізати, казочки фантазувати.
6 учень: Дуже любим танцювати. Хочем вчитися співати.
У шахи навчитись грати. М'яч в корзинку закидати.
Хочемо вірші складати. Гроші вчитись заробляти .
Вчитель: А чи знаєте ви, яке учням потрібне шкільне приладдя?
Відгадування загадок про шкільне приладдя.
Невелика хатка,
Там живуть малятка.
Ми їх. гостроносих,
У портфелі носим. (олівці)
Грамоти не знаю, а цілий вік пишу. (ручка)

Рівно риску провести
1 квадратик спробуй.
Та візьми спочатку ти
Цю пряму особу.
Натиск витримає стійко
Впевнена, струнка... (лінійка).
Чи в лінійку, чи в клітинку —
Чистим був, а за хвилинку
Мерехтить від цифр і літер.
Здогадались, що це, діти?
Ручці він говорить: «Прошу!».
Це — шкільний учнівський... (зошит).

Я беру в свою правицю  Із пеналу помічницю. Крапка... рисочка... карлючка... Разом пишем — я і... (ручка).
Школяре, школяре, я твоя подруга, Кращого ніколи ти не знайдеш друга. Ти мене пильнуєш, я тебе навчаю. Я тебе навчаю, та ще й забавляю. (книжка)
Чистенькі віконця Сміються до сонця. Діточки довкола, Це наша люба... (школа)
Гра «Хто швидше збере портфель до школи?»
Вед. 1 Давайте, діти, пограємо у гру «Збери портфель»
Я називаю різні речі, якщо їх потрібно класти в портфель і брати з собою в школу, тоді ми плескаємо в долоньки, а  якщо ж ця річ нам не потрібна – тупочемо ніжками.
Зошит, лялька, букварик, лопата, граблі, олівець, машинка, ручка, подушка, лінійка.
Вед.1. Молодці! Тепер ви знаєте, що вам потрібно в школі!
—Ви познайомилися з навчальним приладдям і, думаю, вже не будете збиратися до школи так, як хлопчик Миколка.
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М'яч, перо, граблі, подушку,
На обід м'яку пампушку,
Два ведмедики, лопату,
Білочку руду, хвостату,
Лук і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машинку й мило.
Вже й надворі звечоріло
Вчитель. У школі діти вчаться не тільки грамоти, а й танцювати, співати.
Танець
.
Буратіно:
А в школі можна бешкетувати?
Всі: Ти що?
(Вбігає розбійниця)
Розбійниця: Не слухай їх! Звичайно,  в школі можна все!
Я тобі розкажу шкільні правила:
Правило перше: Якщо вчитель тебе запитає - то хай від тебе нічого не почує і не взнає!
Правило друге: На уроці, на уроці шоколад ми їмо. І обгорткою із неї гучно шарудемо.
Правило третє: Кнопки гострі, металеві всім на стільчик підкладемо.
Мальвіна: Досить, Розбійнице, припини свої капості! А краще привітай нас і зроби нам подарунок.
Розбійниця:
Зараз трохи поміркую:
Й щось корисне подарую..
Ось рогатка вам, малята,
Щоб могли в пташок стріляти.
А ось вам ще й пістолетик
Одне одного лякати.
Цим камінчиком гарненьким
Можна шибки вибивати.
Ось вам палка-вирубалка
Щоб комусь по ребрах дати.
Мальвіна: Досить, досить, Розбійнице. Ми не згодні приймати такі подарунки.Ці речі школі не потрібні!
Розбійниця: А чого ж тоді навчають у вашій школі?
( Пісня "Чого вчать в школі")
Розбійниця: Зрозуміла я вас, діти! Спробую теж виправитись.
 Буратіно:
Діти, а чи є у школі перерви? Ігри?
Діти: Звичайно!
Мальвіна: А ось до нас також поспішає Перерва разом із Грою.
Перерва.
Примчала я до вас з далекої чарівної країни, де живуть казки, ігри, забави. Це країна Знань і щоб туди потрапити, треба трішечки погратися.
Гра.
Вітаю вас, діти!
Я в гостях у вас.
Ім'я в мене гарне,
Ім'я - просто клас!
Іду з вами в школу я.
І знає дітвора
Ім'я моє гарнесеньке -
Весела, дивна Гра.

Гра "Колобок"(Музична паличка)

Вчителі: Ну ось ми і зустрілися з вами, дорогі наші маленькі друзі!
 Раді вітати вас у нашому царстві НВК "Чаплинська школа-гімназія". Ви сьогодні вперше прийшли сюди. Наша дружба тільки починається.
Зараз ви приймете Клятву майбутнього першокласника і ми вчителі,  приймемо вас до школи.

Клятва майбутнього першокласника.

Обіцяю не лінитись, добросовісно трудитись.
Педагогів поважати, і оцінки гарні мати.
Книги й зошити любити, берегти, а не губити.
Акуратним завжди бути, щоб нічого не забути.
Вчитись буду я сумлінно і поводитись відмінно.
Щоб батьки могли радіти, що такі в них гарні діти.

     Вчителі: Чекаємо вас в школі. До зустрічі!


 




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Година спілкування "Дружний клас".