ОЗНВК «Чаплинська школа-гімназія»
Конспект уроку з основ здоров’я  ( 1-А клас) 2018 р.
Вчитель початкових класів
                                                                                   вищої категорії
                                                                                   вчитель-методист
                                                                         Фурман Тетяна Іванівна
Тема: Я обираю здорові звички. 
Мета: Дати  учням поняття про погані звички і про їх наслідки, розвивати бажання не вживати їх, а якщо вони виникли, то позбутися; виховувати культуру поведінки , старанне й дбайливе ставлення до свого здоров’я; продемонструвати школярам, що здоровий спосіб життя – це просто і важливо, багатьох захворювань можна уникнути завдяки правильному харчуванню, фізичній активності, уникненню шкідливих звичок.                                                                            Розвивати вміння відстоювати власні переконання, оцінювати свої вчинки та приймати рішення відповідно до ситуації, формувати позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя.
Виховувати почуття відповідальності за власну поведінку.
Обладнання: тексти Конституції України, Конвенції прав дитини, сигнальні картки, предметні малюнки, картинки казкових героїв: Шапокляк, лікар Айболить, Незнайко; висловлювання про здоров’я, повітряна кулька, маркери, листки паперу, чарівна скринька, Бджілки, Лисичка та Ведмедик.
Тип уроку: засвоєння нових знань (гра-подорож)
Завдання:
Донести учням такі повідомлення:
- здорове харчування – це просто;
- 60 хвилин фізичної активності необхідні щодня для міцного здоров’я;
- здоровий спосіб життя - це запорука щасливого і успішного майбутнього.
Ключові слова: здорове харчування, фізична активність, здоровий спосіб життя
Очікувані результати. 
Після цього уроку учні зможуть: пояснювати поняття "корисні" та "шкідливі" звички; усвідомлювати згубну дію на дитячий організм куріння, алкоголю та наркотиків; оцінювати свої вчинки та приймати рішення; обґрунтовувати поняття "здоровий спосіб життя"; працювати з інтерактивними вправами; взаємодіяти у групах, парах; набувати навичок самооцінювання та взаємооцінювання.
Хід уроку
I. Психоформула.
- Який у вас настрій? Передайте виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм із товаришем. З виразу обличчя я бачу, що все гаразд і загальний ваш настрій можна показати так: (обличчя людини, яка має хороший настрій).
II. Привітання
Треба всім нам привітатись:
— Добрий день!
Дружно весело сказати:
— Добрий день!
Щоб урок пройшов немарно
Нам сидіти треба гарно.
Вчити правила пора
З основ здоров’я, дітвора!
III. Мотивація
- Сьогодні в нас урок незвичайний, але я сподіваюсь, що він для вас буде цікавим. Ми поговоримо про здоровий спосіб життя; про корисні та шкідливі звички; будемо вчитися дбати про своє здоров’я. А будуть допомагати нам у цьому казкові герої, Лісові мешканці та Бджілки. Тож, у подорож по Країні Здоровя.
IV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
Бути здоровим – запорука щасливого та благополучного життя. Кожен повинен не тільки думати про своє здоров’я, але й діяти. Дорогу до здорового способу  життя ти обираєш сам.
Сьогодні нас поведуть маршрутами здоров’я наші казкові герої. Погляньте, та це ж Лікар Айболить. Він підготував для нас плакати з прав дітей. (Розгляд учнями).
(Право на життя та піклування, на медичну допомогу, на освіту, відпочинок..)
Держава дбає про ваше здоров’я. Якщо у вас спитати, що для вас найдорожче, ви відповісте: життя та здоров’я.
Від здоров’я залежить і ваш настрій, і успіхи в навчанні. Змалечку батьки привчають вас бути ввічливими, добрими, дотримуватися корисних звичок, які не завдають шкоди здоров’ю, не погіршуюють його, а навпаки допомагають бути бадьорими, не хворіти. При цьому нам допомагають свіже повітря, цікавий відпочинок, вода, фізичні вправи, корисне харчування, чистота та охайність.
Робота з підручником на стор. 21. Розповіді учнів. Обговорення.
Сьогодні на уроці ми будемо говорити про вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров’я дітей. Ви визначили, що це шкідливі звички. Тому девізом нашого уроку буде: "Не пити, не курити, а здоровими жити".
IV. Фізкультхвилинка.
V. Опрацювання нового матеріалу.
Зустріч Лісових мешканців Лисички та Ведмедика з Бджілками. Розповіді про шкідливі звички людей.
Англійський філософ Томас Пен уважав, що в людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це алкоголізм, тютюнокуріння та наркоманія.
Куріння, пристрасть до спиртного шкодять здоров’ю. Якщо алкоголь для дорослих у малих дозах не шкідливий, то для дітей це отрута. Бувають випадки, коли підлітки чи дорослі навмисне привчають дітей до сигарет, спиртного чи наркотиків, щоби потім використовувати їх як злодіїв, жебраків, шахраїв. Найдорожчий скарб у житті - це здоров’я. Недарма в народі кажуть, що за гроші здоров’я не купиш.  Діти, а що означає бути здоровим?  Що для цього потрібно робити? (Правильно харчуватися.. Їжа постачає в організм поживні речовини, які допомагають цому рости і розвиватися.                                                                       
Гра «Чарівна скринька» . 
Корисні продукти. (Овочі, фрукти, молочні продукти, м’ясо, каші…)     
Учитель. А зараз із Незнайком пограємося у гру "Корисно - шкідливо".
Учні картками сигналізують: зелена - корисно, червона - шкідливо.
Вітання під час зустрічі...
Брати до рота та гризти всілякі предмети - ручки, олівці...
Допомагати слабшим, маленьким, хворим...
Виконувати ранкову гімнастику...
Смоктати палець...
Доглядати за власним одягом, взуттям...
Дотримуватись режиму дня...
Гризти нігті...
Колупатись у носі...
Говорити неправду...
Довго засиджуватись біля телевізора...
Курити, пити...

Звички
Корисні
Шкідливі


 
Гра «Подорож країнами звичок» (робота в групах).                                      1 група: мешканці країни «Корисні звички».                                                      2 група: мешканці країни «Шкідливі звички».                                                                         3 група: туристи.
1 та 2 групи складають «карту» або план-схему своєї країни та рекламні проспекти, що рекламують подорож саме до їхньої країни.
Мешканці кожної країни пропонують туристам виконати дії з окремих звичок та пояснити їх дію на здоров’я людини.
Туристи після відвідування обох країн висловлюють свої враження.
- А яких корисних звичок ви набули?
Вправа "Уявний мікрофон".
Куріння - шкідлива звичка. Тютюновий дим містить понад 1200 шкідливих речовин, найсильнішою з яких є нікотин.
У людини, яка закурила вперше, виникає гостре отруєння: слинотеча, нудота, збліднення, прискорення пульсу, шум у вухах, посилене потовиділення, задишка, тремтіння рук і ніг.
У результаті систематичного куріння виникає подразнення слизової оболонки ротової порожнини, з`являються запалення дихальних шляхів, розлади пам`яті, погіршується зір. Курці частіше хворіють на рак легенів.
У людини, яка вживає спиртні напої, з дії постійно виходять мільйони клітин і капілярів - цілі частини мозкової тканини перестають існувати.
Алкоголь згубно впливає на здоров`я людини. Серед причин смертності алкоголізм на третьому місці.
Наркоманія - хворобливий потяг до вживання наркотиків. Інколи підліткам хочеться відчути себе дорослими. Цікавість, недостатність знань про шкідливість наркотиків, пустощі призводять до рабської залежності від наркотиків.
При цьому з`являються занепад сил, безсоння, утрата апетиту, схуднення. Шкіра стає жовтувато-сірою. Обличчя вкривається зморшками. Слабшають розумові здібності. Звужується коло інтересів, знижується працездатність, погіршується пам`ять, зникає почуття відповідальності. Наркоман починає обманювати, красти.
Наркоманія - важка хвороба, яка викликає серйозні зміни у здоров`ї, стає причиною інвалідності або смерті в молодому віці. Вік життя наркоманів у середньому на 20–25 років менший, ніж у нормальних людей.
- Не так давно з’явилася ще одна шкідлива звичка – токсикоманія. Слово «токсикант» означає «той, що отруює мозок», «той, що одурманює». Звідси походить і слово «токсичні», тобто отруйні. Люди, які вживають (вдихають) з метою одурманювання такі речі, як клей, ацетон, дихлофос, називаються «токсикоманами». Токсичні речовини негативно впливають на здоров’я людини, вражаючи життєво важливі органи і системи. В першу чергу страждають нервова і імунна системи, органи кровообігу, травлення, зору. Встановлено, що тривалість життя токсикоманів скорочується на 20 – 30 років! 
Лікарі говорять : «Курінню» - Ні! (діти відповідають) «Алкоголю» - Ні! 
«Наркотикам» - Ні! «Токсикоманії» - Ні! 
Учитель. Чи можемо ми зробити висновок, що алкоголь, тютюн, наркотики – викрадачі людського життя? Чому?
Бліц-інтерв’ю. Чия відповідь найповніша? Чиї відповіді найаргументованіші?
Ми дійшли висновку, що найдорожчий скарб - це здоров’я. Воно як свічка, поки горить – теплота затишно. Вигорить свічка - зникне життя.
За гроші можна купити все, та не купиш здоров’я…  
Творча робота
1-й групі швидко намалювати обличчя людини, яка веде здоровий спосіб життя;
2-й групі обличчя людини зі шкідливими звичками;
3-й групі: обличчя людини, в якої би була половина обличчя здорової людини, а інша половина – людини зі шкідливими звичками.
Починайте! Хто швидше справиться? Вивішуємо плакати.  Аналізуємо.
Візит пані Шапокляк (дитина) 
- Від світанку до зорі радять дітям лікарі.
 
Алкоголю не вживати, цигарок до рук не брати, 
І не їсти блекоту, не курити наркоту. 
Я ж вам, пані Шапокляк, раджу все робить не так! 
Дам поради залюбки – все робити навпаки. 
Це ж і весело, й цікаво, і для діток є забава. 
Нащо вам здоровим бути? Треба зразу все забути! 
І поради лікарів, й застереження батьків. 
Та й не тільки вчителі вчать дітей на цій Землі! 
Я умію теж навчити! Нащо вам здоровим жити? 
Йдете в школу – закуріть і диміть, диміть, диміть! 
Замість чаю пийте пиво і хворійте всі щасливо. 
Як дитина занедужа, це чудово дуже – дуже! 
Бо не треба в школу йти, можна в ліжечко лягти, 
День і ніч у нім лежати і тихесенько вмирати. 
Нащо вам повітря чисте? Коли можна закурити, 
Вік свій трохи вкоротити! 
Ще у мене є порада, дітям я сказати рада. 
Нащо вам здоров’я мати? Краще хворим полежати! 
Бо ж не треба з дітьми гратись, ні гуляти, розважатись. 
Ані в той футбол ганяти, м’яч в ворота забивати. 
Їжте блекоту й дурман, в голові носіть туман. 
Бо дурним приємно бути, можна геть усе забути. 
І усім наперекір покурити йдіть у двір! 
Там на вас давно чекають і дурман в руках тримають. 
Ви спиталися у мами чи і я роблю так само? 
Ні! Звичайно не роблю! Я себе завжди люблю. 
Знайте, пані Шапокляк робить все завжди не так, 
Як говорить вам робити, бо вона ще хоче жити! 
Гарно жити й працювати та міцне здоров’я мати! 
Лікар Айболить
Діти, це ви прослухайте, добре все запам’ятайте, 
І робіть усе не так, як
 ця пані Шапокляк. 
Раджу дітям за любки все робити навпаки 

І послухати батьків, лікарів і вчителів. 
Правильно у світі жити і себе завжди любити. 

Бо добро найбільше в світі – це здоров’я ваше, діти! 
Щастячка шукать дарма, як здоров’я нема. 
Доки діточки малі, їх навчають вчителі, 
Лікар дасть пораду й тато, добрих є людей багато 
А найперше завжди мама діток вчить добру, 
Щоб здоров’ю з юних літ й мудрі діти йшли у світ. 
Але й є і Шапокляк, що підкаже щось не так. 
Хтось таки з шляху зіб’ється, а вона над ним сміється. 
Та, щоб вам спокійно жити, треба все, як слід робити. 
Поки ви ще невеличкі, виробляйте добрі звички. 
Щоб здоров’я зберегти і ща
сливими рости.

VI. Підбиття підсумків уроку
Гра "Небезпечна кулька"
Запрошую учнів утворити коло.
На вас налетів вітер і приніс хмарку шкідливих речовин (куріння, алкоголь, наркотики). Підкидаю кульку. Захищайтесь. Що ви відчували, коли кулька наближалась до вас?
 Пропоную учням оцінити роботу товаришів на уроці:
1.  (…) активно працював(ла) у групі ...
2.  (…) вносив(ла) удалі про позиції, які були враховані групою...
3. (…) допомагав(ла) іншим учасникам, заохочував(ла) їх до роботи...            
4. узагальнював(ла) думки інших і просував(ла) роботу групи вперед...
- Як необхідно дбати про своє здоров’я?
- Що значить бути здоровим?
- Що на уроці сподоб алось?
- Що було важко?
Висновок:  Дорогу до здорового способу життя  - ти обираєш сам!
Фоторепортаж з місця події. Ми - успішні діти!













Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Година спілкування "Дружний клас".