Урок з трудового навчання у 3-ому класі
 Тема: «Основні прийоми роботи та послідовність виготовлення виробів технікою квілінг. Виготовлення виробів за технікою квілінг»
Мета: 
навчальна: поглиблювати знання учнів щодо складання декоративних композицій; удосконалювати навички виконання аплікацій у техніці квілінг;
виховна: формувати стійкий інтерес до початків мистецтва папероскручування; уміння підбирати кольори для контрасту; любов до природи; уважність, старанність, терпіння у роботі;
розвиваюча: розвивати творчі здібності учнів, логічне мислення, творчу уяву, художній та естетичний смаки, моторику пальців рук і зору; вміння зіставляти, порівнювати, знаходити форми аналогічні природним; збагачувати  духовний світ учнів; свідоме дотримання правил безпечної праці під час виготовлення виробу.
Обладнання, інструменти і матеріали: картон основа, виготовлені елементи в техніці «квілінг», клей, ножиці, дерев’яні палички, папір для «квілінгу», зразки аплікацій, презентація до уроку, таблиця елементів квілінгу, квітка – семицвітка, сходинки, зразки паперу, музичний супровід, презентація.
Тип уроку: урок-подорож.
Девіз уроку: 
«Вчися бачити красу у всьому, що тебе оточує»
 
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання 
2. Зосередженння уваги. Енергізатор:
- Сьогодні наш урок  незвичайний. Ми  не  просто будемо працювати з різноманітними матеріалами, як це робимо завжди на уроках трудового навчання. А ще  будемо вчитися любити. Любити свою Батьківщину.
2. Перевірка готовності до уроку.
- Перевірьте чи все у вас готове до уроку:
Ножиці, клей, елементи заготовок для композицій, вологі серветки, підкладний аркуш, пакет для відходів.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Шукай краси,
Шукай добра.
Вони – усе,
Вони є всюди.                    
- До чого нас закликає автор вірша?
(Відповіді дітей)
1. Розповідь вчителя.
- Кожна пора року, наче талановита художниця, розмальовує кущі, дерева,  квіти, все навкруги. 
Кожної пори можна побачити багато незвичайного і красивого, требе тільки бути спостережливими і вміти фантазувати. Але ми часом не помічаємо ці куточки природи, які нас оточують. Тож не випадково  девізом нашого уроку будуть такі слова: «Вчися бачити красу у всьому, що тебе оточує».
2. Етап очікування.
- Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- Урок буде цікавим;
- повчальним;
- казковим;
- веселим;
- розвиваючим;
ІІІ. Актуалізація та мотивація уроку.
1. Оголошення теми  та мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо знайомство з технікою квілінг та послідовністю виготовлення виробів в техніці квілінг
: «Кетяги калини», «Виноград», «Соняшник». Будемо працювати в групах.
- Ось перед вами чарівні східці по яких ми спробуємо піднятися на найвищу сходинку, яка називається «Успіх». А до успіху дійти не легко. Треба буде наполегливо працювати. Давайте разом подивимось, які ж будуть підйомні східці, що приведуть нас до успіху.
Найперша це
: Добрий початок, половина успіху.
Друга – Розсипанку зібрати постараємось, про чарівну країну дізнаємось.
Третя сходинка – Цікавинки про «Квілінг».
Четверта – Майстерня містера Папірчика.
П’ята сходинка – Фізкультхвилинка.
Шоста – Ріжу, клею самостійно і працюю на відмінно.
- Я
сподіваюсь, що ми впевнено будемо підніматись по східцях і дійдемо до останньої сходинки де нас чекає «Успіх».
2. Робота з квіткою – семицвіткою.
- Ви памятаєте казку відомого письменника про квітку-семицвітку? Хто її автор? Ця чарівна квітка допомогла дівчинці Жені виконати всі її заповітні бажання.
І ось ця квітка розцвіла у нас. Але щоб вона виконала наше бажання ми повинні  оживити її. Потрібно виконати завдання, які є на кожній пелюсточці квітки. 
3. Повторення видів паперу, його призначення. Презентація.
- Вам потрібно впізнати, якого виду папір приклеєний на кожну пелюстку і що з нього виготовляють?
Офісний. Це щоденний витратний матеріал будь-якого
офісу (офіційні документи, звіти, накладні, прайси та ін.)
Газетний. Його основне призначення – випуск періодичного друку та іншої г
азетної продукції.
Мелованний.
Призначення – глянцеві журнали, рекламна продукція, вітальні листівки тощо.
Захищений. Папір спеціального призначення. Застосовується для захисту надрукованої на ньому інформації у вигляді документів,  акцій, грошових знаків.
Дизайнерський. Підрозділ, куди входять види паперу для візиток. Крім візиток, на ньому друкуються листівки, запрошення, конверти і т.п.
Самокопіри. Основне призначення – бланки, які заповнюються в декількох примірниках.
Кольровий папір. Для роботи на уроках трудового навчання
Квілінговий папір. Для виготовлення виробів методикою квілінг.
4. Повторення вивченого матеріалу на попередньому уроці.
- Зверніть увагу, на кожній пелюсточці написана буква. Це так сказати – розсипанка. І щоб піднятись на наступну сходинку ми (Діти читають з дошки) розсипанку зібрати постараємось, про чарівну країну, в яку нас перенесе квітка – семицвітка, дізнаємось. (Діти складають розсипанку і отримують слово – Квілінг).
- На минулому уроці ми з вами познайомились з таким видом мистецтва як – квілінг. Що ж це за такий вид мистецтва, давайте згадаємо?
(Квілінг - мистецтво скручувати довгі і вузькі смужки паперу в спіральки і складати з отриманих деталей об'ємні або площинні композиції.)
- А які елементи квілінгу ми навчились виготовляти на минулому уроці?
(Діти називають елементи квілінгу. Плакат на дошці. ) 
ІV. Робота над темою уроку.
1. Знайомство з історією розвитку техніки квілінг.
- Молодці діти! Сьогодні ми з вами вирушимо в казкову подорож до країни Квілінг. Але для цього потрібно сказати чарівні слова.
Ти лети, моя пелюстко,
Понад гори і ліси,
Понад сонцем променистим,
Понад морем тихим, чистим,
У країну променисту.
Всіх нас разом віднеси.
- Ось ми з вами перенеслись до країни Квілінг і піднялись на третю сходинку, де нас зустрічає містер Папірчик , майстер по квілінгу. Він познайомить з найкращими роботами знаменитих квілінгістів цієї країни,  які йому вдалося зберегти, та розповість про свою країну.
   
2.  Демонстрування зразків робіт технікою квілінг.
- Чи сподобались вам роботи? Такі витвори мистецтва з паперу були повсюди в країні. Велася торгівля цими виробами, жителі отримували кошти, закупляли папір і створювали нові шедеври в стилі Квілінг. Але  майстерня майстра Папірчика в даний момент не працює. Бо квілінгів спіткала біда. Нещодавно фея Зло розгнівалась на жителів країни. Вона зачарувала їх, і квілінги назавжди забули методику виготовлення виробів з паперу. А ще фея Зла  перетворила всі рослини і тварини  на звичайнісінкий кольоровий папір і розрізала на тонесенькі смужечки. До країни Квілінг перестали приїздити туристи, не постачається папір для роботи. І тепер квілінги живуть у злиднях і потерпають від негараздів. Та саме головне, що вони бояться переступити поріг майстерні, бо фея Зла пригрозила всім новими чарами.
- Як ви думаєте, чи ми можемо допомогти квілінгам?
- Як саме?
- Тоді давайте зійдемо на наступну чарівну сходинку.
- 
Ми вже на шостій сходинці, а саме в майстерні  містера Папірчика.  Зараз спробуємо виготовити композиції зі смужечок, на які фея Зла порізала роботи майстрів країни Квілінг. І якщо нам це вдасться, чари феї Зла зникнуть і в країні знову запанують добробут, злагода та щастя.
Але перед тим як приступити до роботи
, потрібно нагадати квілінгам які елементи можно виготовляти з такого паперу.
3. Інструктаж виготовлення композицій.
- Для початку потрібно вибрати основу, кольоровий картон, на яку будете наклеювати композицію.
Соняшник слід починати робити з серединки, а потім приклеювали пелюстки. Виноградинки приклеюємо з гори до низу, а композицію клеїмо поетапно. Спочатку кетяг калини а потім листочки. Щоб елемент добре тримався, слід його змазувати з однієї сторони клеєм та легенько притиснути до основи. А ще не обов’язково зробити композицію як на зразку. Можна фантазувати на ваш розсуд. Якщо буде щось незрозуміло
, я поруч і завжди допоможу. А ще кожна команда має інструктаж виготовлення вибраної  композиції.
4. Повторення правил безпечної роботи під час виготовлення виробів.
- Тому часу не гаєймо і правила безпеки повторяємо. Закінчить речення:
Методика незакінченого речення:
- У процесі роботи слід сидіти (рівно, не сутулитись).
- Необхідно використовувати лише (справні інструменти).
- Не
можна передавати ножиці (гострими кінцями вперед).
- Не
можна ножицями (розмахувати, ходити під час різання, підходити до того, хто з ними працює занадто близько).
- Користуватись клеєм (
охайно, використовуючи підкладний аркуш).
- Під час робот из клеєм потрібно використовувати (вологі серветки).
- Не торкатися обличчя та очей (брудними руками).
- Виконувати завдання (спокійно, уважно, без зайвої метушні).
- Після роботи (прибрати робоче місце).
V. Фізкультхвилинка.
VІ. Практична робота учнів.
- Давайте скажемо чарівні слова і приступимо до роботи.: «Ріжу, клею самостійно і працюю на відмінно» . (Колективна робота учнів у групах).
VІІ. Оцінювання виробів.  Виставка робіт. Презентація робіт по групах.
Аналіз і оцінювання робіт
.
- Ви сьогодні молодці.
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
- А чи досягли ми успіху сьогодні на уроці?
- Отже ми з вами вже досягли успіху і дійшли до сьомої сходинки. Разом з тим допомогли жителям країни Квілінг згадати методику роботи в стилі Квілінг. Зникли чари феї Зла, знову в країні запанували добро, злагода та достаток.
Та час вже повертатися додому. Ось і казочці кінець, хто трудився молодець! Зараз я візьму пелюстку і що ми попросимо?
Давайте разом попросимо повернути нас додому:
Поверни мене, пелюстко,
Через гори і долини
У гімназію в Чаплинку
На Вкраїну милу.
- У якій країні ми сьогодні побували?
- Чи виникали труднощі при виконанні робіт?
- Як називається техніка з якою ми сьогодні працювали?
- Хочете продовжити знайомство з данною технікою?
- А зараз давайте поглянемо на наші записи, які ми робили на початку уроку.
- Чи справдились ваші очікування?
(Учні зачитують свої записи на дошці).
- Давайте зробимо висновок із сьогоднішнього уроку
(Бачити і створювати красу навколо себе).
Заключне слово вчителя.
- Здається, що може зробити одна людина? Адже вона така маленька, а Всесвіт такий великий і безмежний.
Вона може запалити вогник любові. І своїм вогником освітити простір навколо себе. І це світло допоможе запалати любов’ю серцям поруч. А ці серця передадуть естафету  своїм близьким та рідним.
І таким чином  тепло одного маленького сердечка допоможе засяяти багатьом-багатьом серцям.
Тож я бажаю вам, любі діти, щоб ви завжди пам’ятали, що той промінчик любові, який виходить з вашого серця дуже і дуже важливий.
Його чекають ваші близькі люди. Його чекає наше сел
ище, наша  славна Україна, наша матінка Земля. І я маю надію, що наш урок допоможе вам відкрити свої серця і зробити крок назустріч таким самим промінчикам світла і тепла, який   мріють подарувати вам інші люди.

Дива поруч


Робота в групах


Ми на уроці трудового навчання




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Година спілкування "Дружний клас".